Monday, May 14, 2007

Koude Europeanen...

Op een zonnige middag in de hoofdstraat rustig een Sabigh aan het naar binnen spelen, als ik plotseling een akelig bekeken gevoel krijg.. Kijk ik op, toch wel niet recht in een lens zeker! Een of andere leutigen (knipoog naar christophe en alle andere DJ tony fans, nee, we zijn hem nog niet vergeten!) fotograaf vond er niets beter op dan mij vast te leggen op film terwijl ik eet. Niets meer vervelender. Achteraf was hij wel zo vriendelijk om mij zijn adres te geven zodat ik de foto kon opvragen.. 5 u later was ik thuis :) We zijn samen op wandel geraakt in de Oude Stad en het was best gezellig.. Nogal goed dat ik vrijwilliger ben en mijn werk dus zelf kan plannen ;)
En fotografie is best een lastig beroep, de hele middag wandelen op zoek naar de perfecte foto, zucht.. gelukkig had hij mij al tegengekomen, zijn middag was al geslaagd :)

Een week later nog eens afgesproken, en voor ik het wist zat ik in legeruniform voor de lens...:)

Jeruzalem op en top... De sfeer is soms raar, de mensen soms fanatiek, maar gelukkig lopen er ook van die spontane types rond die de boel interessant houden. Ik heb zoiets in Gent nog niet veel tegengekomen, maar daar loop ik ook niet vaak alleen over straat natuurlijk... Cultuurverschillen zijn er, en ik heb dan ook niet voor niets de bijnaam 'Cold European Girl'....Of Pretzel, maar dat heeft dan weer te maken met het feit dat ik daar niet van kan blijven op cafe !!

No comments: