Monday, September 1, 2008

Wat ik zoal doe..


Ik assisteer de filmmaker, maar ben gezeteld in het Public Information kantoor. Zij staan in voor alle publicaties, kalenders, postkaarten, folders, de website, fototentoonstellingen .. dat soort dingen. Dus wanneer mijn college wat aan het prutsen is met Photoshop, probeer ik wat mee te pikken. Ik kwam er nooit toe om er zelf aan te beginnen, dus een kenner naast mij is erg handig!
Ze hebben me ook ingelijfd om het Media Review te doen. Ik moet hier al om 8u zijn verdorie! Alle kranten en nieuwsagentschappen doornemen, en alle links ivm Palestina en Unrwa doorsturen.. Ik hoop dat mensen het ook lezen en dat ik niet voor niets zo vroeg uit mijn bed kom!

De stage valt goed mee, en mensen hier zijn supervriendelijk (Amerikaanse stijl he), maar de filmmaker is nog niet echt gestart met productie, we zijn nog aan het brainstormen over goeie verhalen.. Wat redelijk traag verloopt, want hij moet constant weg :) Ik zit dus voornamelijk vast in het kantoor, wat kleine dingen te doen…Ene dag wat drukker dan de andere, je kent het wel :) Hopelijk kunnen we beginnen filmen rond midden September.

Heb ondertussen wel mijn eigen verhaal kunnen ontwikkelen, over het Palestijns circusschooltje in Ramallah, Palestina, getiteld “Artists Under Siege”. De echtgenote van de organisator is een Vlaamsche dus dat was een leuke meevaller… Al moest het Nederlands even wennen :)
We zijn gaan filmen met een Australische journaliste, die zo vriendelijk was om me haar tapes te laten gebruiken. Zo kan ik ons beide opnames vergelijken, en zien waar ik kan verbeteren. Ik had gehoopt eerst wat ervaring op te doen met Johan maar zelfs nu hij hier is, is hij niet echt van plan ons te vergezellen. Het is mijn verhaal, mijn film. Hij gaat me volgende week tonen hoe de monteer software werkt, en that’s it! De hele montage is voor mijn rekening, ik moet zelf beslissen hoe ik het zal structureren, opbouwen,… Hij zegt dat de beste manier om te leren is gewoon dingen uit te proberen en zien wat je ligt. Waar hij gelijk in heeft, maar uitzoeken hoe de camera werkt en welke opties er allemaal opzitten is niet eenvoudig, en monteren is echt niet zo simpel als het eruit ziet.. Nu ja, we gaan samen nog wel gaan filmen binnen een paar weken, dus komt wel in orde. Ik ben al wreed content dat ik deze mogelijkheid krijg, want ik denk niet dat dit materiaal echt bruikbaar is om cd’s van te drukken. Het zal op de website komen, en voor mezelf maak ik wel een langere versie, zal het wel op youtube proberen publiceren :)
Grappig is dat ik zelf een assistente heb! De andere stagair, die meer schrijfwerk doet enzo, heeft voorgesteld dat ze me wil helpen monteren enzo. Cool.

Volgende prioriteit, is dringend met een ander verhaal op de proppen komen, want ik kan alleen savonds monteren, als Johan naar huis is. Dus kan ik tenminste overdag een ander verhaal beginnen uitpluizen… En zelfs als ik met hem begin te filmen, hoop ik wat tijd te hebben om eigen dingen te doen. Als ik dan toch altijd savonds kan monteren… Pfff lange werkdagen zeg!

Ideeen zijn welkom!!

No comments: