Monday, September 1, 2008

Het werkleven

Het verhaal van mijn stage begint weer goed:)

Ik had weeral eens gereageerd op een oproep, deze keer van UNRWA, het VN agentschap dat instaat voor de zorg van vluchtelingenkampen in Palestina, Libanon, Syrie en Jordanie (www.unrwa.org)

Aangezien erbij stond dat het dringend was, ben ik mijn gegevens ook persoonlijk gaan afgeven. Blijkbaar zijn de werkdagen hier heel kort, want iedereen van het kantoor was al naar huis! De veiligheidsman beloofde me echter dat het zou terechtkomen bij de juiste afdeling.
Net wanneer ik mijn hoop op een stage lichtjes aan het verliezen was, kwam het verlossende telefoontje. Of ik kon langskomen voor een gesprek. Natuurlijk, wat dacht je?? Direct Christophe gebeld, hij is namelijk mijn raadgever op dat gebied, waarvoor velen dank :)

Het interview ging vlotjes, was heel vriendelijke madam. Alleen zochten ze iemand met moedertaal Brits Engels, dus ik kwam niet in aamerking, maar toen ik vernoemde dat ik met Icahd een documentaire gemaakt had, stelde ze voor dat ik eventueel de filmmaker kon helpen. Op het eind van het gesprek vermeldde ik dat ze mij altijd mochten contacteren mocht er iets vrijkomen, want dat ik me in de toekomst toch wil richten op projecten en communicatiestrategieen. Ze keek me aan met grote ogen, want deze afdeling doet blijkbaar geen projecten! Maar ik had het gelezen op de website… maar zij hadden enkel gepubliceerd in de unief van Cambrigde. Na wat over en weer geblabber, werd het duidelijk dat ik….op het verkeerde interview was!! Kan je dat nu geloven??
De veiligheidsmannen hadden mijn info daar afgegeven omdat dit het kantoor was dat meestal stages aanbiedt, maar mijn stage was dus ergens anders.

Anyway, na enkele dagen kreeg ik een email of ik geinteresseerd was om de stage te doen met de filmmaker. Cool niet?

No comments: