Thursday, December 28, 2006

Het activisten appartement



















Ik heb een kamer gehuurd in een appartement dicht bij de American Colony. Een nogal dure buurt, maar gelukkig ligt Salahadin (wie kent hem nog?) net in het Oosten van Jeruzalem, hier beter bekend als het Arabisch deel van de stad. Een plaats die voor veel van mijn Israƫlische vrienden zoveel betekent als het buitenland. Ze komen hier met andere woorden alleen maar als het moet, en niet echt met een gerust geweten. Maar ik zal hen wel overtuigen van de gezelligheid van Palestijns Jeruzalem, don't worry! Alhoewel het hier eigenlijk redelijk kalm is. Meestal worden Arabische dorpen gekenmerkt door een sfeervol nachtleven, maar Jeruzalem is daar een uitzondering op. Er zijn twee bekende bars, misschien enkele kleinere die we nog moeten ontdekken en ook restaurants zijn niet echt zichtbaar. Pas op, heel Jeruzalem is zoals mijn buurt, eens je uit het centrum bent, is er weinig te beleven, maar het Westen heeft tenminste een centrum:)

Mijn flatmates zijn Christelle en Romain, twee Francaises. Wel toepasselijk, aangezien Romain van "de familie" is.. voor de slechte verstaanders, hij is gay. Christophe, meteen een reden om je kont naar hier te reppen!! Ze werken allebei in het Franse Consulaat, maar zijn gelukkig geen stijve diplomaten. Ze hebben een soort internship contract, wat hen even avontuurlijk maakt als jullie auteuze. Kennismaking viel mee, want een dag na mijn aankomst hadden ze een afspraak met iemand die een jaar zou kunnen blijven. Maar hij viel nogal tegen qua persoonlijkheid:)
Ben benieuwd wat dit zal worden...

Dit appartement is heel anders dan mijn vorige verblijfplaats. Heel luxueus, met eigen strijkplank en wasmachine.. Het enige nadeel is de 20 minuten wandelen naar het centrum, maar gelukkig heb ik de mp3 meegetjoept (eigenlijk geleend, maar tsjoepen klinkt beter he) van mijn allerliefste broertje.







No comments: