Thursday, November 22, 2007

Eermoorden

Vandaag bezoek aan Ramallah, waar ik het team van Palestine Monitor zal verblijden met mijn gezelschap! Hopelijk de moeite want elke dag anderhalf uur op en af (en de winter is wel degelijk begonnen) is niet niets...maar ah, het WC papier is goedkoper in Ramallah, da's ook een voordeel :)
En ik hoop dat het aan de checkpoint rustig blijft, anders kan het nog oplopen tot 2 u...
Palestine Monitor is een advocacy organisatie, gelinkt aan de politieker Mustafa Barghouti. Ze richten zich voornamelijk naar de VS en het Westen, en willen een weerwoord bieden aan de heerstende Israelische doctrine. De sfeer is heel erg rustig, en stil.. anders dan in Icahd dus :)
Voorlopig ga ik 3 of 4 dagen ter plaatse zitten, maar reseach kan ik evengoed thuis doen...

Mijn eerste 'opdracht' is onderzoek doen naar eermoorden. Blijkbaar komt dat tegenwoordig terug meer en meer voor. Lijkt me wel interessant, data opzoeken, enkele interviews, zien hoe de wet dit regelt,... Met andere woorden, veel werk en ik kan er dus meteen invliegen!

No comments: